سیتروئن C3 معرفی شد؛ بـه همراه قیمت و مشخصات

4.8 (95.61%) 41 votes

محصولات سیتروئن هم بـه مانند پژو درون ایران تولید مـی شوند. c3 سیتروئن خودروی سیتروئن C3 محوصول شرکت سیتروئن فرانسه با همکاری سایپای ایران قرار هست که درون کشورمان تولید شود. c3 سیتروئن درون این مطلب قصد داریم که تا این خودرو را بررسی کنیم و از قیمت سیتروئن C3 مطلع شویم.
سابقه ی همکاری سایپا و سیتروئن بـه بیش از نیم قرن مـی رسد و بیشتر از و قدیمـی تر از حضور پژو درون ایران و همکاری آن با ایرانخودرو است. و همچنین مـی توان اشاره کرد کـه خودروسازی فرانسه بعد از آلمان را قدیمـی ترین فعال صنعت خودرو درون قاره اروپا دانست. این شرکت درون سال 1919 توسط آندره سیتروئن تاسیس شد و در همان سال با تولید مدل تیپ A شـهرت یـافت. از مشخصه های تاریخی این کمپانی مـی توان بـه ساخت اولین خودروی دیفرانسیل جلو درون تاریخ خودروسازی اشاره کرد و به همـین دلیل هم باعث شد که تا در بین چهار خودرو ساز برتر جهان قرار گیرد. البته این کمپانی فراز و نشیب های زیـادی را بـه خود دیده بـه طوریکه به منظور مدتی تحت مدیریت لاستیک مـیشلن و فیـات ایتالیـا قرار داشـه.

معرفی سیتروئن C3

اولین محصول سیتروئن درون ایران ژیـان بود کـه باعث شناخته شدن این برند درون کشورمان شده بود. این خودرو درون زمان خود یکی از پرفروش ترین خودروهای دنیـا محسوب مـی شد و توانست 1.5 مـیلیون دستگاه را درون 17 سال بـه فروش برساند. شاید از سیتروئن C3 بـه عنوان جایگزین مدرن ژیـان بتوان نام برد. خودروهای C2 و C3 از سال 2002 عرضه شدند. نسل اول سی 3 با شاسی و مشخصه های فنی مشترک با پژو 206 عرضه شد. خودروی سیتروئن C3 امروزه درون دو تیپ تولید مـی شوند. تیپ اصلی و تیپ ایرکراس . و در مدل ایرکراس فنرهای خودرو کمـی بلند تر هستند کـه که بـه مانند خودروهای کراس اور مـی باشند. درون اولین روز افتتاح نمایشگاه خودروی تهران 96 خودروی سیتروئن C3 سایپا رونمایی شد و احتمال مـی رود کـه مدل ایرکراس این خودرو درون صورت استقبال مردم از مدل عادی و استاندارد، c3 سیتروئن وارد خط تولید سایپا شود.

سیتروئن C3

طراحی بدنـه سیتروئن C3

نسل جدید این خودرو درون ایران قرار هست تولید شود کـه به سیتروئن C3 سایپا معروف شده همانطور کـه گفتیم از تازه ترین محصولات سیتروئن محسوب مـی شود کـه ظاهری زیبا و مدرن دارد کـه هدف از عرضه آن، کاربری چند گانـه است. بـه همـین دلیل این خودرو از نظر سایز بدنـه و اداوات بیرونی آن کاملا متفاوت از سایر محصولات جهانی مشابه مـی باشد. اگر از جلو بـه خودرو نگاه کنید، با جلوپنجره ای مواجه مـی شوید کـه کاملا مدرن هست و همچنین با لوگوی سیتروئن کاملا هماهنگ مـی باشد. دو ردیف از جنس کروم هم بـه صورت نازک بـه چراغ ها مـی رسند و انـها را دور مـی زنند کـه یک همپوشانی کاملا زیبا را بـه وجود اورده اند. چراغ های سه گانـه زنونی جلوی C3 هم بسیـار با ظرافت زیبایی خاصی بـه قسمت جلویی این خودرو بخشیده اند و چراغ های پایینی بر روی سپر نقش چراغ سو بالا را دارند.

سیتروئن C3

این خودرو دارای سقف بلندی هست و بـه منظور هماهنگی این سقف بلند با بدنـه خودرو ، سپر عریض و حجیمـی طراحی شده کـه حفره های زیـادی یر روی آن قرار دارد. از این المان های حفره ای درون روی بالای سپر و مجرای ورودی هوا هم استفاده شده است. و یکی از نکات دیگر هم استفاده از پلاستیک سیـاه رنگ درون سپر هست که دلیل اقتصادی دارد کـه البته با یک طراحی زیبا و استفاده از رنگ های مختلف زیبا شده است. کاپوت این خودرو هم که تا لبه ی جلو پنجره ادامـه پیدا کرده و کشیدگی دارد و باریک بودن خطوط درون محل اتصالات قطعات بدنـه خودرو هم بـه زیبایی و هم بـه مشخصه آیرودینامـیکی خودرو کمک کرده است.همچنین اگر از نمای جانبی بـه این خودرو نگاه کنید، تفاوت رنگ سقف و آینـه با بدنـه خودرو را مشاهده مـی کنید کـه البته بـه زیبایی طراحی شده اند. قطعات پلاستیکی سیـاه رنگ هم درون زیر آینـه و سرتاسر زیر خودرو از سپر جلو که تا سپر عقب دیده مـی شود. و همچنین درون چرخ های سیتروئن C3 شاهد نمای چهارگوش و در عین حال با هماهنگی با سایر اعضا هستیم. حتی درون درپوش باک بنزین خودرو هم چنین طرحی را مشاهده مـی کنیم کـه در مجموع نمای جانبی C3 را کمـی شلوغ کرده هست که بـه همراه اسپویلر عریض و یک آنتن کوسه ای بـه شکلی ارزان قیمت بـه نظر مـی رسند.

سیتروئن C3 – فضای داخل کابین

از نمای عقب اما جذابیت مورد نظر به منظور علاقه مندان بـه خودروهای هاچبک هستیم. همچنین از نظر موتوری حتما گفت کـه 5 پیشرانـه مختلف به منظور C3 درون نظر گرفته شده هست که 3 نمونـه بنزینی و 2 نمونـه دیزلی است. اما شرکت سایپا اعلام کرده کـه در سیتروئن C3 سایپا از پیشرانـه 1.6 لیتری بنزینی موجود درون پژو 2008 به منظور این خودرو استفاده خواهد کرد کـه با توجه بـه سابقه ی خودروسازان داخلی، چنین کاری بعید بـه نظر مـی رسد.
اما ارزانترین نمونـه ی سی 3 دارای یک موتور بـه حجم 1.2 لیتر مـی باشد و بدون توربو شارژر ارائه مـی شود. قدرت این خودرو هم با توجه بـه بنزین مورد استفاده درون اروپا 68 اسب بخار محاسبه شده هست و زمان رسیدن سرعت از صفر بـه 100 هم درون این نسخه 14 ثانیـه محاسبه شده است. مدل دیگر این خودرو هم بـه مانند مدل قبلی فاقد گیرباتوماتیک است. اما محبوب ترین نسخه این خودرو مدل 1.2 لیتری همراه با توربوشارژر هست که قدرتی معادل 110 اسب بخار دارد و شتاب صفر که تا صد آن هم 11 ثانیـه محاسبه شده هست و همچنین قیمت سیتروئن c3 هم بین 100 که تا 180 مـیلیون تومان با توجه با نسخه های مختلفش درون نظر گرفته شده است.

: c3 سیتروئن




[سیتروئن C3 معرفی شد؛ بـه همراه قیمت و مشخصات | ردیـابی ... c3 سیتروئن]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 24 Jun 2018 07:28:00 +0000